vrijdag, oktober 24

donderdag, oktober 16

قتل عام زندانيان سياسي در سال ١٣٦٧- استان ایلام و کرمانشاه

قتل عام زندانيان سياسي در سال ١٣٦٧- استان ایلام و کرمانشاه




گفتگو با محمدرضا اسکندری



محمدرضا اسکندری، فعال حقوق بشر مدت ٥ سال را در زندانهای ایلام، کرمانشاه و ساحلی قم گذرانده است. او پیش از سال ٦٧ از زندان آزاد شد، اما در باره کشتار ٦٧ در این دو استان و همچنین کسانی که اعدام شدند، اطلاعاتی دارد. محمدرضا اسکندری در باره خاطرات خود در زندان و نیز از تجربه تلخش در اردوگاه مجاهدین کتابی نوشته است. این کتاب در سال ٢٠٠٤ (...)
ادامه

اعدام زنان در تابستان ٦٧ در زندانهای ایلام و کرمانشاه


مصاحبه ای با طاهره خرمی

طاهره خرمی در سال ١٣٦٧ در زندان نبود، اما دارای اطلاعاتی است در باره زنانی که در آن سال در این زندانها اعدام شدند. وی در معرفی خودش می گوید: در مهر ماه سال ١٣٦٠ به خاطر هواداری از مجاهدین در ایلام دستگیر شدم. بمدت سه سال در زندانهای ایلام و دیزل آباد کرمانشاه بودم. در سال ١٣٦٣ آزاد شدم و بعد از مدتی فعالیت در ایران به قرارگاه مجاهدین (...) ادامه

dinsdag, oktober 14

نسل جوان ایران


طبیعت استان ایلام - بهشتی دیگر - مجموعه 2


maandag, oktober 13

طبیعت استان ایلام - بهشتی دیگر

طبیعت استان ایلام - بهشتی دیگر

روز جهانی کودک

طبیعت استان ایلام


donderdag, oktober 9

maandag, oktober 6

ترانه و رقص کردی


استاد عبدالله گوران، متولد ۱۹۰۴ میلادی در حلقه‌ی یاران شاعر خود در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۲۰ تحت‌تاثیر ادبای ترک عثمانی و با آشنایی با ادبیات اروپایی آن زمان و مد نظر قرار دادن انجمن ادبیای فجر آتی ترک‌ها، به نو کردن شعر کردی و پرورش نگاه و اندیشه‌ی نو در دنیای این شعر پرداخت. می‌توان گفت شعر «جلوه نمایش»‌‌، گوران یکی از این حرکت‌های اولیه ‌است که می‌کوشد از نظر به‌کارگیری واژگان کُردی و ایجاد مفاهیم و محتوای نو به شعر کردی سیمای تازه ببخشد.در رابطه با استاد گوران گفتگو ی داریم با کاک کامبیز کریمی، شاعر و ادیب اهل سنندج توجه شما را به آن جلب می کنیم.

رادیو ژیارفرخ نعمت‌پور نویسنده‌ کُرد ساکن نروژ و عضو انجمن قلم کردستان ایران

فرخ نعمت‌پور، نویسنده‌ کُرد ساکن نروژ و عضو انجمن قلم کردستان ایران است. نعمت‌پور تا‌کنون یک رمان کردی و یک مجموعه‌ داستان‌‌ در کردستان عراق و نروژ به چاپ رسانده است. با درباره ادبیات کردی گفت و گو کردیم. او می‌گوید: «داستان قبل از هر چیز محصول زبان است. شخصیت‌های کرد متاسفانه هنوز ‌نتوانسته‌اند ‌با دنیای اطراف خود در سطح عمیقی معامله کنند. این خود عاملی است که در تعریف ادبیات مدرن نتوان دنیای کنونی را تفسیر کرد.»

donderdag, oktober 2

به وبلاگ بمانی خوش آمدی