zondag, januari 4


به آتش کشیدن دختری در استان فارس به خاطر مخالفت با ازدواج اجباری

شنبه 14 دی 1387

شهرزادنیوز: جسد تا استخوان سوخته‌ی سوسن، دختر جوانی که حاضر به ازدواج اجباری نشد، به طور اتفاقی در بیابان‌های اطراف فراشبند استان فارس کشف شد. وقتی ماموران پلیس به منزل وی مراجعه کردند، اعضای خانواده‌اش با بی‌تفاوتی عنوان کردند که سوسن روز قبل گم شده و تصور می‌کنند خودش بازخواهد گشت.

سوسن (17 ساله) در حالی که به پسر دیگری علاقه‌ داشت، مجبور به نامزدی با پسرعمویش شده بود. به گزارش روزنامه‌ی اعتماد (12 دی 1387)، پدر سوسن که به همراه برادرزاده‌اش سوسن را به قتل رسانده است، در این رابطه گفت: "در خانواده‌ی ما رسم نبود دختر روی حرف پدرش حرف بزند... به اتفاق برادرزاده‌ام به بهانه انجام کاری وی را بیرون بردیم. در بیابانی اطراف شهر ابتدا با چادرش او را خفه کردیم، بعد او را 200 متر روی زمین کشیدیم و در نهایت برای از بین بردن جسدش به اتفاق برادرزاده‌ام بنزین روی جنازه ریختیم و آن را به آتش کشیدیم."

رئیس دادگستری استان خوزستان در همایش "خشونت و جنسیت در نهاد خانواده" در آذر1387 در مورد قتل‌های ناموسی گفت: "اما در بعضی از نقاط خشونت‌ها مجاز هستند، به این صورت که قانون‌گذار اجازه داده است تا فرد برای دفاع از خودش و یا دفاع از ناموس اقدام خشونت‌آمیز انجام دهد."

به وبلاگ بمانی خوش آمدی