zaterdag, juni 24



دولت کانادا از دولت آلمان خواسته است تا سعيد مرتضوی، دادستان تهران را در صورت ورود به اين کشور بازداشت تا وی به اتهام جنايت عليه بشريت محاکمه شود. سعيد مرتضوی به اتفاق جمال کريمی راد، وزيردادگستری ايران به نمايندگی از اين کشور در نشست افتتاحيه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در شهر ژنو سوئيس تشکيل شده است شرکت دارد و ممکن است در راه بازگشت به ايران در کشور آلمان نيز توقف داشته باشد. دولت کانادا سعيد مرتضوی را متهم می کند که در مرگ مشکوک زهرا کاظمی خبرنگار عکاس ايرانی تبعه کانادا که سه سال پيش در زندان اوين تهران جان خود را از دست داد دست داشته است.
سازمان دیده بان حقوق بشرامروز
حضور متهم به شکنجه، در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل
" ایران به جای اینکه مرتضوی را به دستان عدالت بسپرد به ژنو آورده است. این تصمیم مرتضوی را تبدیل میکند به سمبل مصونیت فراگیری که برای مقامات متهم به نقض حقوق بشر درایران وجود دارد.
سازمان دیده بان حقوق بشر از ایران می خواهد که مرتضوی را به خصوص در مورد موضوع شکنجه مورد بازخواست قرار دهد واز کاربرکنار کند. اعضای شرکت کننده دولت ها درجلسه شورای حقوق بشر نیز باید خواستار برکناری او از شورای ایران شوند وهمچنین مادامی که مرتضوی در هیات ایرانی حضور دارد باید ازملاقات با هیات ایرانی خودداری کنند.

به وبلاگ بمانی خوش آمدی