vrijdag, juni 3

پرستوی مهاجر

پرستوی مهاجر

من يک غريبه ام
يک پناهنده
قربانی جنگ، جنگی نابرابر
من يک پرستويم
پرستوئی مهاجر
پرستوئی بال شکسته
کسی دردم را نميداند
زخمهای عميقم راکسی نميبيند
غمم بر کسی آشکار نيست
تاريخچه من مملو از خون، درد و رنج است
من يک زندانيم
يک شکنجه شده
يک اعدامی
قربانی جنگ
خانه ام ويران، کاشانه ام به يغما رفته
کودکانم ميميرند از گرسنگی
زنان ميگريند
گريه های خونين


من کيم واز کجا آمده ام
چه فرفی ميکند
من يک ايرانی
يک عراقی، افغانی، سومالی
فلسطينی و يا افريقائی هستم
همگی سرنوشت مشترکی داريم
پناهنده و قربانی
مهاجر و آواره
قربانی و غريبه
من يه غريبه ام
يک پرستو
يک پرنده مهاحر
پرستوئی بال شکسته و مخزون
اشک من اشک خونين من
دردها و رنجهای مرا نه کسی ميبيند و نه ميشنود
سينه ام مالامال از درد
دردی سوزناک وکشنده
من مغمومم
من همه جيزم را از دست داده ام
خانه ام، کاشانه ام
سرزمين آبا و اجداديم
دستان گرم و لطيف مادرم را
قلب گرم و تپنده پدرم را
خنده های شيرين برادران و خواهرانم را
درختان، کوهها، چشمه ها
رودها ،آسمان آبی، جنگل ها
بوی خوش گندم
بوی مست کننده خاک باران زده ميهنم را
از دست داده ام
دوستانم را
دوستان من
در بهار زندگی
در عنفوان شکوفائی
به رگبار بسته شدند
خاطرات شيرين جوانيم
دوران خوش کودکيم
و خاطرات خوش وطنم را جا نهادم
همه چيز و همه چيز را بدون کلمه ای
بدون خداحافظی بر جا نهادم

من يک زن افغانی ام
دنيا را پشت برقعه ام مينگرم
حق و حقوقم پايمال
همسرم اعدام
کودکانم نالان
کودکانم گرسنه
گريه، گريه،
گريه کودکانم را ميشنوی

من يک جوان فلسطينيم
خانه ام ويران
کاشانه ام به يغما
درختان زيبا و سبززيتونی ميهنم
آغشته گشت با خون جوانان ميهنم
برادرم، پدرم
دوستانم همگی شهيد
دوستم در آغوش پر مهر پدرش به گلوله بسته شد
انگاه که تو و من نگريستيم
آينده ام به سان کشتی غرق شده ای است
تنها به انتقام ميآنديشم
جهان صدای مرا نميشنود
در دستان من سنگی است
در دستان دشمنم سلاحهای مدرن

من دختری ايرانيم
شکنجه شده، زندانی و منزوی
در فصل زيبای بهار زندگيم زندانی شدم
شکنجه شدم
بمن تجاوز شد
بخاطر اعتقادم
با 10 گلوله سينه ام دوخته شد
زمانی که تو خوابيده بودی
دنيا خوابيده بود
کسی صدای مرا نميشنود
صدای زن افغانی
جوان فلسطينی
کودک عراقی زير بمبارانها
ود يگر صداهائی که کمک ميطلبند
اما من تسليم نخواهم شد
من اميد وارم
اميد اميد اميد
چه کلمه زيبائی
پايان هر سياهی آغاز روشنائی
زيرا
پايان هر جنگ صلح
پايان زندان آزادی
پايان هر تيرگی روشنائی است
بيا با من
برويم تا قله کوهها
تا قلب درياها
تا انتهای جنگل ها
شهرها و روستاها
زير سايه درختان
در کناره رودخانه ها، چشمه ها وگلها
در هر کوی و برزن
فرياد برآوريم فرياد
از اعماق وجودمان فرياد برآوريم
خطاب به بوش
حکومتها و احزاب
فرياد برآوريم
جنگ نه
شکنجه نه
اسارت نه
نقض حقوق بشر نه
فرياد بر آوريم
جنگ نه
صلح صلح
اسلحه نه
جنگ نه
فرياد برآوريم
زنده باد آزادی
زنده باد صلح


طاهره خرمی هلند مارس 2003

به وبلاگ بمانی خوش آمدی